Grupa Żłobkowa
W pracy z dziećmi wykorzystujemy nowatorskie, ale sprawdzone już metody, które pomogą dzieciom uzyskać odpowiedzi na nurtujące je pytania i rozwiną w nich zainteresowania zdobywaniem wiedzy. Zapewniamy naszym dzieciom idealne warunki do harmonijnego rozwoju zarówno umiejętności manualnych, ruchowych, plastycznych, intelektualnych, jak i emocjonalnych.
Do metod wykorzystywanych do pracy z dziećmi w naszym ŻŁOBKU należą:
* METODA RUCHU ROZWIJAJĄCEGO WERONIKI SHERBORNE
Metoda ta polega na stosowaniu ćwiczeń, dzięki którym dziecko:
poznaje własne ciało, nabywa pewności ruchowej i poczucia bezpieczeństwa, uczy się współpracy w zespole, rozwija koncentrację, uczy się pozytywnego wykorzystania nagromadzonej energii
* METODA PEDAGOGIKI WEDŁUG MARII MONTESSORI
„Pomóż mi zrobić to samemu”, czyli: kształtowanie indywidualnych cech jednostki, nacisk na rozwijanie samodzielności dziecka, realizacja tylko tych zadań, do których podjęcia dziecko jest gotowe
* METODA MALOWANIA DZIESIĘCIOMA PALCAMI
„Paćkanie się” w substancjach o konsystencji błota pomaga w pokonywaniu lęków, uwalnianiu się od zahamowań, wzmacnianiu wiary we własne siły, pobudzaniu ekspresji fantastycznej
* PEDAGOGIKA ZABAWY
Pedagogika zabawy to zabawy integracyjne, gry oraz tańce, które pomagają przezwyciężyć dziecięce lęki oraz pomagają osiągnąć poziom swobodnego komunikowania się.
– zabawy edukacyjne ( m.in zabawy paluszkowe, wierszyki – masażyki, próba nazywania przedmiotów z najbliższego otoczenia, pojęcia określające wielkości, uczą się rozpoznawać kolory i dostrzegać zmiany w otoczeniu związane z porami roku)
– zabawy integracyjne – ułatwiające wejście w grupę, poznanie nowego otoczenia,
-zabawy rozluźniające, odprężające, wykorzystujące ruch, taniec, gest, które likwidują napięcie mięśni
– zabawy ruchowe i umuzykalniające ( poranne ćwiczenia gimnastyczne, zajęcia przy muzyce lub z wykorzystaniem prostych instrumentów muzycznych)
– zabawy plastyczne – zajęcia rozwijają dziecięcą wyobraźnię, zdolności manualne oraz ekspresję plastyczną ( zostają wykorzystywane różne rodzaje materiałów np: papier kolorowy, ciastolina, bibuła, wata oraz narzędzi min.: pędzli, gąbek, stempli)
– zabawy manipulacyjno – konstrukcyjne – celem zabaw manipulacyjno – konstrukcyjnych jest: rozwój zręczności i koordynacji ruchów; usprawnienie pracy dłoni – palce i nadgarstki.
( m.in budowanie konstrukcji z klocków, szeregowanie klocków, budowanie i burzenie budowli z klocków, nakładanie kółek na piramidę oraz dopasowywanie odpowiednich kształtów do otworów. )
* BAJKOTERAPIA
Bajkoterapia, to terapia przez bajki. Wszystkie dzieci lubią ich słuchać, a szczególnie te najmłodsze. Bajki dostosowane do potencjału rozwojowego dziecka, wyzwalają jego twórczość i zapewniają poczucie bezpieczeństwa.